Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille, koko liitolle, tärkeä. Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Paikallisesti Kurikassa
Yhdistyksemme on jäsenenä Yhteistyötoimikunnassa, johon kuuluvat kaikki Kurikassa toimivat eläkeläisyhdistykset. Edustajamme siellä ovat puheenjohtaja ja sihteeri.

Alueellisesti Pohjanmaan piirin alueella
Piirimme Pohjanmaan Kansallinen Senioripiiri.

Valtakunnallisesti
Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.

Yhdistys osana suurempaa kokonaisuutta

Yhdistyksemme on toiminut vuodesta 1975 lähtien. Se on yksi Kansallinen senioriliitto ry:n lähes 170 jäsenyhdistyksestä. Senioriliitto on eläkeläisten oikeuksia ajava kattojärjestö paikallisille Senioriyhdistyksille ja niiden muodostamille 15 alueelliselle Senioripiirille. Yhdessä alueemme parinkymmenen muun paikallisyhdistyksen kanssa muodostamme Pohjanmaan Kansallinen Senioripiiri ry:n.

Jäsenedut

Vuotuinen 20 euron jäsenmaksu oikeuttaa sinut osallistumaan kerhotoimintaan ja jäsentapahtumiin. Saat myös kuusi kertaa vuodessa ilmestyvän Kansallisen senioriliiton jäsenlehti Patinan.

Jäsenenä voit myös osallistua jäsenhintaan erilaisiin retkiin ja matkoihin.

Haluatko jäseneksi?

Tule rohkeasti käymään tapaamisessamme tai ota yhteyttä keneen tahansa toimihenkilöömme. Voit myös jättää meille viestin sähköisesti yhteydenottolomakkeella.

Kurikan vanhusneuvosto

toimii myös edunvalvojanamme.

Edustajamme on Matti Piitulainen (pj. 2023) ja varalla Aarre Asiala.

Sen johtosääntö löytyy täältä.